FUCK KUNGSÄNGSSKOLAN

Jag måste bara få skriva av mig nu.
Jag är så himla arg och besviken så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hoppas ni tar er tid att läsa allt, för detta står jag ut med.

Från början;
Jag och L hade 2400 poäng i skolan och för att ta studenten så behöver man ha minst 2500 så det betydde att vi låg under med 100 poäng. Detta fick vi då reda på direkt i skolstarten nu 3e året. Så vi undrade då hur vi skulle göra eftersom vi vägrade gå ett fjärde år endast för att få 100 poäng.

Vi satte igång med att leta efter en 100-poängskurs eftersom att det skulle gå fortare. Men våran lärare sa att det inte fanns någon. Vi letade då efter två stycken 50 poängskurser. Vi gick till han som har hand om schemat, letade och letade. Det fanns INGA som matchade våra scheman. Efter mycket (väääääldigt mycket) slit och flyttande av lektioner så fick vi två kurser.

En som är med datorer att göra, som vi själva får ta tid med. Och en annan kurs som vi läser med tvåorna, en i princip likadan kurs som vi redan har läst. Detta innebär att vi måste gå tidigare från våra lektioner för att hinna med allt, använda håltimmar för att ligga i fas + att vi har IG i matten som vi måste klara av. Hur ska vi orka tänkte vi?

Men igår fick vi höra att flera andra i våran klass har fått en 100-poängskurs av våran lärare, eftersom dom hade för lite poäng. Men jag och L som redan hade frågat och fick svaret att det inte fanns någon! Det fick dom reda på före jullovet och här har jag och L fått försöka fått ihop våra poäng i 6 månader utan att ha fått någon hjälp ifrån varken rektorn, lärare eller någon annan i skolan!

Pga av allt det här som har hänt så resulterade det att jag fick magkatarr och har ätit tabletter i 3 veckor nu och har en läkartid på tisdag. Jag och L TVINGAR oss själva att gå till skolan. Hur kul är det? Känner sig lärarna lyckade med att göra sitt arbete då?

Hur kan man skilja på elever och elever? Varför får jämt alla andra i våran klass hjälp med kurser osv men inte jag och L även fast vi faktiskt tar tag i allt och frågar lärarna om vi kan få hjälp!

Hux flux så fanns det tydligen en 100-poängskurs till dom, men när vi frågade fanns det inte, så jag och L läser två 50-poängskurser för att ens kunna ta studenten.

Jag ringde till min pappa direkt efter och börjar ASgråta, jag va så himla arg och förbannad att dom kan gå bakom ryggen på oss såhär när dom vet hur vi mår! Varför ska en elev behöva ringa till sin förälder och gråta i telefonen när man är i skolan? Hur är det ens tillåtet?

Jag ångrar mig så in i helvete att jag valde ksk skola, jag skulle göra vad som helst för att bränna upp den, få den att försvinna bara! Det här kan vara ett av mina värsta skolår som jag någonsin gått.

Kommentarer
Postat av: Lina

fyfan för ksk! skolan suger helvete!!! och imorn är det dags :((

2011-01-16 @ 09:54:09
Postat av: Anonym

Men fyfan va taskigt!:O

Bra att ni orkar kämpa (a)

2011-01-25 @ 16:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0