ur mitt huvud.

Har en klump i magen, en klump som inte borde vara där. Ångesten och oron finns ständigt i mig, varför då? Vad gör den för nytta? Den hjälper inte mig överhuvudtaget. Varför gör jag allt så komplicerat? Jag vet ju vad jag vill, och vad som borde göras, varför gör jag inte det? Jag vill få bort klumpen i magen på något vis, men jag har försökt med allt och inget verkar funka. De sägs att det bara är huvudet som kan hjälpa en i såna här lägen, men hur går det till?

Jag vill börja leva mitt liv, flytta hemifrån till en anna ny stad. Vill resa och upptäcka världen. Vill vara sprallig och glad, vill leva mitt liv med min pojkvän, flytta utomlands.
Men samtidigt så himla rädd för att bli vuxen, få sköta allt själv. Vill inte flytta hemifrån, vill inte missa något här hemma. Vill alltid bo hemma, jag vill känna mig trygg. Behöver tryggheten. Och det är där som klumpen, ångesten och illamåendet hjälper till.

Är rädd för att missa massa glädjestunder. Är rädd för att livet ska stanna upp.
Vill inte sitta som gammal och tänka "varför gjorde jag inte det för?"
Vill inte missa några chanser i livet, men frågan är att om det kommer upp en chans för mig att göra något, kommer jag ta den då? Förmodligen inte, för jag är rädd. Rädd för förändringar, samtidigt som jag vill ha utmaningar.

Jag är rädd för att vara rädd, försöker skjuta undan tankarna, tänker istället att allt löser sig. Men kommer det göra det av sig själv? Vågar inte tänka på framtiden, måste man göra det?

-och det är så här jag har det.

Kommentarer
Postat av: sara!

tänk inte sådär gullet!!! LEV LIVET, enda chansen är nuuuuu. Och allt hemma har du ALLTID kvar. Don't regret anything å du kommer hitta lycka å glädjestunder överalllt :*

2011-04-03 @ 14:32:49
URL: http://ssarao.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0